Saturday, 7 May 2011

hangul (한굴)

ahh!!!! susah juga kan blajar bahasa org,lagi satu blajar sendiri pula tu..pening2!!
tapi tak apa kalau blajar sedikit2 lama2 jadi bukit huuh..
sekarang ini aku belum sambung blajar memang bagus lah blaja bahasa,lagipun aku suka sangat blajar bahasa walaupun aku tak suka blajar bahasa dulu.. aku suka bahasa korea sbb bahasa dia unik dah agak senang pasal tu la aku blaja bahasa korea.. dulu aku suka bahasa jepun tapi sekarang aku mula suka bahasa korea.. tapi kalau boleh aku nak blajar dua2 skali.

Aku nak sangat blajar bahasa kat universiti tapi tak ada rezeki sbb keputusan spm aku tidak memuaskan, aku bleh msuk U tapi bahasa melayu tak bleh tolong aku buat pinjaman ptptn. :((
tak apa la,lagipun blajar bahasa tak perlu diploma,blaja sndiri sudah,download video lepas tu tengok hari2 , insyaallah kau pandai punya la.. ^_^

Friday, 22 April 2011

Kau lah Segalanya


This is my little son, white is name GELONG and orange is name JUNIOR.
Budak dua ekor ini nakal sikit, semua benda dia nak jatuh sampai aku dah penat marah dua ekor ini,tahu2 je la kucing,diorang mane tahu apa2 janji diorang bergurau sesama diorang.
Diorang bukan adik-beradik tapi adik-beradik ANGKAT. Diorang pon tahu kasih sayang, kasih sayang yang terpernah korang nampak. Diorang ini bile tidur diorang kan tidur sama-sama dan diorang jilat antara satu sama lain.Lagi satu,bile sekor ini hilang sekor lagi akan panggil dan bile sekor itu hilang sekor ini akan panggil sampai saya risau tengok diorang. Comelkan^_^.

Paling saya suka pasal diorang masa diorang main sama-sama,kelakar gila. Diorang ini main bagai GEMPA BUMI, semua benda pecah dan jatuh, lagi satu diorang ini suka main benda bergerak dan berbunyi, patah nampak semua dia main..heheheh.

Bela haiwan ini best dan seronok sangat, bile kita sedih atau sunyi diorang la akan ceria kan suasana itu, tapi yang peliknya kenapa manusia selalu membuat mereka sakit? apa salah haiwan itu? paling aku pelik sangat mereka suka menukul kucing, kenapa? sebab kucing itu KOTOR atau kucing itu JAHAT. Mereka jahat pun sebab nak makan, dia minta banyak kali tapi tak ada seorang pun yang bagai makan kat diorang pasal itu la diorang jahat,mereka kotor lak sebab diorang bukan macam kita yang mandi HARI HARI. Paling saya tak suka ada ke ibubapa ajak mereka PUKUL kucing?! GERAM GILA! kucing itu kecil,kita patuh sayang bukan PUKUL DIA! kalau tak suka pun jangan anak sekali TAK SUKA, tak kisah ke kat kucing itu, dia pun makhluk ALLAH, makhluk yang paling nabi muhammad SAYANG. Saya sedih bila tengok kucing DIBAKAR HIDUP-HIDUP dan DIPIJAK matanya, sampai saya menangis bila tengok manusia buat mereka begitu. Bagi orang Islam kucing lah benda yang halal dipegang.

Dengan itu, sayangi la mereka seperti kita sayang kan anak sendiri walaupun benda yang BERBULU. Mereka patuh disayangi sebab mereka tempat kita ketawa dan tersenyum selalu apabila tengok mereka main.

in the end , you have to says
I LOVE CAT! ^_^